Het platform Hotels van de OSB bracht de Code onder de aandacht van hotels vanwege het belang van facilitaire diensten voor hun primaire product. De belangstelling vanuit de hotelbranche voor deze professionaliseringsslag is groot. Zes hotels en een schoonmaakbedrijf hebben de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ondertekend. De belangrijkste reden is dat hotelschoonmaak onderdeel is van de gastvrijheid in een hotel en daarmee van groot belang is voor de dienstverlening.
De volgende hotels hebben de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ondertekend
Amsterdam Tropen Hotel
Hotel & Leisuregroep (H&L)
Hotel Casa 400
Hotel Papendal,20
Princess Hotel Collection
Ook opdrachtnemer Hotel Cleaning Company ondertekende bij deze gelegenheid de Code.
Belangrijk signaal van hotels
Door nu de Code te ondertekenen geven de hotels een belangrijk signaal af: een goede prijs, partnership en daarmee kwaliteit, zijn ook in de hotellerie belangrijk.
Contact tussen opdrachtgevers en schoonmakers is belangrijk
Belangrijk onderdeel van de Code is dat opdrachtgevers contact hebben met de schoonmakers op de werkvloer. De Code werd op 21 juni 2011 geïntroduceerd om een einde te maken aan de doorgeschoten marktverhoudingen in de schoonmaak- en glazenwasserbranche. Een initiatief waarmee de branche eerlijker en duurzamer kan werken. Alleen door actief samen te werken kunnen opdrachtgevers, werkgevers, werknemers en intermediairs in de schoonmaakbranche een sterke keten vormen. Sinds de introductie van de Code hebben nu meer dan 930 organisaties de Code onderschreven, waaronder meer dan 225 opdrachtgevers, 671 schoonmaakbedrijven en 23 adviseurs/adviesbureaus. Een volledig overzicht vindt u op de website van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.