Steeds meer modebedrijven gaan over tot de handel in tweedehands. Na concerns als H&M en de Bijenkorf, gaat ook Urban Outfitters – een multinationaal lifest style-retailbedrijf dat actief is in oa de Verenigde Staten, Europa en de Verenigde Arabische Emiraten – gedragen kleding verkopen, zo schrijft het business magazine Forbes. Ze lanceren daarvoor het platform Nuuly Thrift – het vervolg op de kledingverhuurservice Nuuly Rent waarmee het bedrijf in 2019 startte. Via deze service kunnen klanten vrouwen-, mannen- en kinderkleding, alsmede accessoires kopen en verkopen. In eerste instantie alleen via iOs-app.
Op het nieuwe platform zijn alle merken welkom. Richard A. Hayne – CEO van Urban Outfitters – laat weten dat het bedrijf sinds de oprichting in 1970 actief is in de vintage-vernieuwing. Met de lancering van Nuuly Thrift geeft hij aan verheugd te zijn te kunnen profiteren van het veranderende klantgedrag. Het bedrijf ziet kansen om marktaandeel te winnen in de snelgroeiende online wederverkoopmarkt.
De kansen in deze markt zullen ook de textielverzorgingssector niet voorbij gaan. Wederverkoop van kleding is tenslotte niet denkbaar zonder professionele reiniging en verzorging!