Textiel en de hele keten komen steeds meer in de belangstelling. Dit komt omdat het belang van duurzaamheid enorm groeit en de textielketen wereldwijd één van de meest vervuilende sectoren was. Gaat om de duurzaamheid, dan gaat de belangstelling uit naar het proces van produceren, van materialen en ook het recyclen. Ook hergebruik van kleding neemt een belangrijke plaats in als men denkt aan duurzaamheid en circulariteit in de kleding-en textielverzorgingsindustrie.
Het opnieuw gebruiken van kleding/textiel is voor onze sector geen onbekend terrein. In tegendeel. Juist in de gebruiks- en onderhoudsfase is enorm veel duurzaamheidswinst te behalen. Zeker als de professional het onderhoud ervan doet. Immers, goede textielverzorging is een specialistisch vak. Allerlei soorten textiel vragen ieder om een eigen, specifieke aanpak van produceren en behandelen. Het vraagt een eigen reinigings- en afwerkingsproces waarvoor in de eerste plaats goede apparatuur nodig is. Dit om én optimaal tén duurzaam te zijn! Dergelijke behandelingen maken dat de levensduur van textiel verlengd wordt.
Maar niet alleen apparatuur volstaat. Er zijn goed opgeleide mensen nodig om met deze apparatuur om te gaan. Medewerkers die kennis van textiel hebben en precies weten hoe dit te behandelen en reinigen. Het is zorg om uzelf en uw medewerkers daarom de benodigde kennis te laten opdoen. Dit kan via het Trainingcentrum Textielverzorging. Hier worden voor de textielverzorgingsbranche gedegen cursussen en trainingen gegeven. Medewerkers kunnen zich specialist voelen en ontwikkelen en gaan voelen. Er geldt voor een aantal cursussen een aantrekkelijke verletkostenvergoeding.
TCT biedt een gevarieerd pakket opleidingen op drie niveaus: basis, gevorderden en management. Mensen kunnen zich hierdoor verbreden én verdiepen, onze ervaring leert dat dit een mooie combinatie is. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website van TCT: www.tct-nl.nl. U kunt ook contact opnemen met het secretariaat via tct@tct-nl.nl of 0344 – 650431.
Praktijkdagen 2022 / 17 november 2022 detacheren en 8 december klanttevredenheid