Prof. C. Molenaar: “Ander koopgedrag: ook stomerij moet plek op smartphone veroveren”

De consument verandert. Snel. Hij shopt op het internet. Sterker: hij shopt op het internet terwijl hij door de winkelstraten loopt. Zo zoekt de moderne consument naar prijzen en aanbiedingen. Hoe bind je de consument nu aan de winkelstraat,het winkelcentrum en de specifieke winkels? Nieuwe technologieën als geofencing en iBeakon kunnen helpen. Maar het begint bij samenwerking tussen de winkeliers in een bepaald gebied, stelt bedrijfskundige Cor Molenaar. 

“Uitgaande van deze ontwikkelingen en uitgaande van de nieuwe keuzen die klanten maken is de uitdaging voor winkeliers om klanten aan te trekken alleen maar groter geworden. Bereikbaarheid, services en beleving zijn dus niet voldoende! Gezocht moet worden naar methoden om klanten te lokken, te binden, te motiveren en te laten kopen.” Maar: dat wist u al als stomerij. Cor Molenaar, consultant en hoogleraar aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, heeft het voor zijn blog op ‘papier’ gezet. Het zal geen verrassing zijn: de consument bevindt zich op het internet.  Ook als ze aan het winkelen zijn. Terwijl de consument door de winkelstraat loopt, checkt hij voortdurend zaken op het internet via zijn smartphone of tablet. Prijzen. Aanbiedingen. Klantacties. Dat gegeven is wel relatief nieuw in Nederland.

Lees het hele artikel verder in het Vakblad Textielbeheer 2014.05 Online versie

Bron: http://www.cormolenaar.nl/nieuw-koopgedrag-in-eerste-kwartaal-2014

Scroll naar boven