In een persbericht liet topvrouw Giny Boer van het familiebedrijf C&A – met hoofdkantoor in Düsseldorf – onlangs weten dat het bedrijf meer focus gaat leggen op de online verkopen die op dit moment goed zijn voor minder dan 20 procent van de omzet.
Buiten de eigen verkoopkanalen ging het bedrijf al een samenwerking aan met de Duitse webwinkel Zalando om de online verkopen aan te jagen. Ook in Nederland kan kleding van C&A via deze webshop worden gekocht. Boer gaf aan zeer tevreden te zijn over de samenwerking. Hierdoor is het mogelijk vanuit de filialen kleding te bezorgen tijdens een lockdown. Het bedrijf beschikt zelf ook over een grote opslagcapaciteit, waardoor ook in de toekomst snel geleverd kan worden.
Onder de Nederlandse topvrouw – een jaar geleden na een carrière van 23 jaar bij IKEA overgestapt naar het in 1841 door de familie Brenninkmeijer opgerichte concern – is de online retail omzet inmiddels verdubbeld. Er zijn al 230 vestigingen gemoderniseerd en in dit boekjaar volgen er nog 600. Het bedrijf zal echter een groot deel van de samenwerkingen met externe merken niet voortzetten. Ook wil men de productie terugbrengen naar Duitsland. Zo is het is de bedoeling om 800.000 jeans per jaar in Mönchengladbach te gaan produceren.