Nieuw CSU zusje Zizo helpt werkend Nederland

In opdracht van Zizo deed Markteffect onderzoek naar de thuissituatie van tweeverdieners in Nederland. Het onderzoek laat zien dat men daar niet zo tevreden over is. Een gebrek aan vrije tijd en de verstoorde werk-privébalans zijn de grootste boosdoeners. Als nieuwe huishoudelijke dienstverlener wil Zizo hier verandering in brengen door een helpende hand te bieden in het huishouden.

Uit het onderzoek blijkt onder andere dat meer dan de helft van de respondenten externe hulp zwart in huurt. Dit gaat ten koste van de arbeidsmarktpositie van huishoudelijke medewerkers. Zizo werkt volgens afspraken vastgesteld in de cao Schoonmaak, met onder andere een eerlijk loon en goede arbeidsvoorwaarden. De “thuismakers” van Zizo doen trouwens meer dan schoonmaken alleen, bijvoorbeeld strijken of onkruid wieden.


Jessica Laurense, algemeen manager bij het bedrijf geeft aan dat het aanbieden van een service als Zizo kan helpen in de zoektocht naar personeel, die in bijna elke branche speelt. Volgens haar kan het in deze krappe arbeidsmarkt aantrekkelijk zijn voor werknemers – of ze nu de hele dag thuiswerken of alsnog op pad moeten omdat ze in een essentiële sector werkzaam zijn – dat ze ‘meer vrije tijd’ als secundaire arbeidsvoorwaarde aangeboden krijgen!

Scroll naar boven