NETEXCARE wint vertrouwen consument in 2014!

NETEXCARE blijft het vertrouwen van de consument voor zich winnen. Ook in 2014 laat de evaluatie weer mooie cijfers zien en hebben we alle reden om trots te zijn op de geschillenregeling en de uitvoering daarvan!Periodiek wordt de geschillenregeling geëvalueerd. Op die manier dragen zij er zorg voor dat de regeling steeds zo optimaal mogelijk functioneert. Als men kijkt naar de cijfers van dit jaar, zien we dat in 97% van de meldingen in de informatieve beoordeling door NETEXCARE binnen twee weken een rapportage is uitgebracht. Daarmee kan worden vastgesteld dat het in het overgrote deel van de gevallen lukt om een korte doorlooptijd te realiseren, één van de hoofddoelstellingen bij het oprichten van de geschillenregeling.

Van de geschillen die vorig jaar voor de informatieve beoordeling werden gemeld, werd ruim 95% ook daadwerkelijk binnen twee weken opgelost aan de hand van de informatieve beoordeling. Een klein aantal gevallen maakte voor het bereiken van een definitieve oplossing gebruik van een formele beoordeling door NETEXCARE. Met tevredenheid stellen we vast dat NETEX in 2014 geen bedrag heeft moeten uitkeren in verband met de nakomingsgarantie. Ook zijn er geen consumenten geweest die een oordeel van NETEXCARE hebben voorgelegd aan de rechter.

Hier leiden we uit af dat de adviezen van NETEXCARE, zowel in de informatieve beoordeling als in de formele beoordeling het vertrouwen van de consument en de textielreiniger genieten. Daarmee concluderen we dat het succes van NETEXCARE ook in 2014 voortduurt!

Scroll naar boven