Nederlander besteedt 22 cent van iedere euro online

Nederlanders hebben in het eerste kwartaal van dit jaar 3,63 miljard euro uitgegeven op internet. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor. In 2013 werd de grens van 10 miljard euro al doorbroken.In 2013 stegen de online consumentenbestedingen al voor het vierde jaar op rij. Vorig jaar hebben Nederlanders maar liefst 10,6 miljard euro online besteed – dit is 8,5% meer dan de online consumentenbestedingen in 2012. Voor 2014 wordt wederom een groei verwacht met een totaal van 12 miljard euro. Het eerste kwartaal is al in lijn met deze verwachtingen. In totaal deden 10.468.532 Nederlanders van 15 jaar en ouder in de eerste drie maanden van dit jaar 26 miljoen bestellingen online.

Hieruit blijkt dat online de toekomst is en dat deze markt nog steeds groeit. Hier zal de textielindustrie op in dienen te spelen. NETEX doet dit al door middel van MyOrder. Dit is een online platform waarmee snel en eenvoudig bij de stomerij een bestelling geplaatst kan worden, via de smartphone, tablet of ander platform. Meer informatie over MyOrder is te vinden op www.myorder.nl.

Scroll naar boven