Na zaterdag is maandagavond het populairst voor online fashion aankopen: 40% na 18.00!

Het online kanaal voor fashionaankopen voorziet duidelijk in koopbehoefte buiten reguliere openingstijden. Ruim 40% van de online fashion aankopen worden na 18.00 gedaan. Dit blijkt uit recent uniek onderzoek bij 34 grote fashion- en schoenretailers.Het online kanaal groeit binnen de krimpende fashionmarkt, het merendeel van online transacties vindt plaats tijdens reguliere openingstijden van fysieke winkels. Maar het online kanaal voorziet ook duidelijk in een koopbehoefte buiten de reguliere openingstijden. De maandag is, na de zaterdag, de dag waarop gemiddeld de meeste online transacties plaatsvinden. Ook hier, net als op andere dagen, grotendeels in de avond (circa 40% van de transacties). De cijfers zijn gebaseerd op transacties van 34 grote fashion- en schoenretailers. In de week rond Pasen, Pinksteren en Kerstmis zijn er duidelijke transactiepieken waar te nemen. Belangrijke momenten om commercieel offline en/of online op in te spelen.  In het onderzoek naar aankoopmomenten is er ook onderscheid gemaakt naar leeftijdscategorieën. Het gehele unieke onderzoek van INretail naar aankoopmomenten voor fashion kunt u vinden op  http://www.inretail.nl/pages/1639/Koopmomenten-van-consumenten-brbij-fashionretailers.html

Scroll naar boven