Mode concern H&M wil omzet tot 2030 verdubbelen

De groei van het Zweedse Hennes & Mauritz (H&M) heeft zich ook tijdens de pandemie voortgezet. Onlangs kondigde CEO Helena Helmersson aan de omzet tot 2030 zelfs te willen verdubbelen. Hiermee heeft de textielketen heeft zichzelf ambitieuze doelen gesteld voor de komende jaren met het oog op de verwachte eb vanwege de coronapandemie.

Het bedrijf kondigde in Stockholm aan dat de groei zal worden ondersteund door de uitbreiding van de online activiteiten en het betreden van nieuwe markten. Om deze doelen te bereiken, zal het zijn investeringen verhogen. Uiterlijk in 2030 moet de verkoop verdubbeld zijn ten opzichte van 2021. De operationele marge zal naar verwachting in 2024 de tien procent bereiken.

Het langetermijndoel blijft om de inkomsten met 10 tot 15 procent per jaar te verhogen met een hoge winstgevendheid. In het lopende jaar is het bedrijf van plan winkels te openen in zes nieuwe landen, waaronder Ecuador, Kosovo en Noord-Macedoniƫ. Online activiteiten worden ook in andere landen uitgerold. Tegelijkertijd wil de groep zijn CO2-voetafdruk tegen 2030 halveren ten opzichte van 2019. Voor 2022 kondigde men investeringen aan van tien miljard Zweedse kronen (956 miljoen euro).

Scroll naar boven