Sinds oktober 2021 neemt Lavans het Keep on Learning-estafettestokje voor werkgevers over van Bol Adviseurs. Het stokje is een waardering voor de manier waarop bedrijven zich inspannen voor leven lang ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid voor hun personeel.
Over het Keep on Learning estafettestokje
De Werkgeversestafette is een onderdeel van Keep on Learning: de beweging in Noordoost-Brabant waarin iedereen zich een leven lang blijft ontwikkelen voor de banen van de toekomst. Door deze estafette worden werkgevers en hun initiatieven op gebied van leven lang ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid in de schijnwerpers gezet.
Ontwikkeling is waardevol
Al jaren ziet Lavans de noodzaak van een gedegen leer- en ontwikkelcultuur. Annemarie van Loon – verantwoordelijk voor HR en organisatieontwikkeling bij Lavans – vertelt: “Ontwikkeling van onze mensen is ontzettend belangrijk. Kennis zorgt ervoor dat mensen hun werk beter kunnen doen. En het maakt mensen waardevoller.”
Opleidingsprogramma ‘Leren is Leuk’
Onder de noemer ‘Leren is Leuk’ heeft Lavans een opleidingsprogramma ontwikkeld waarin medewerkers op verschillende manieren kunnen leren. Zo kunnen medewerkers bij elkaar stagelopen om zo te ontdekken wat het werk inhoudt. Collega’s krijgen meer begrip voor elkaars werk en werken makkelijker samen in de toekomst. Ook in groepsverband leren staat hoog op de agenda. Samen leren is leuker. Het heeft een positieve uitwerking op de sfeer binnen het team. En het maakt het team sterker. Bij Lavans nemen medewerkers zelf het initiatief voor het volgen van workshops. Door zelf keuzes te maken, gaat de aandacht naar onderwerpen die binnen een team actueel zijn. Annemarie: “Mensen binnen onze organisatie hebben allemaal hun eigen rol en eigen kwaliteiten. We zijn ervan overtuigd dat ze veel van elkaar kunnen leren. Door mensen aan elkaar te koppelen kunnen kennis en vaardigheden aan elkaar overgedragen worden. Bovendien geeft samen leren energie!”
Online leeromgeving
Medewerkers kunnen ook onbeperkt vakinhoudelijke én persoonlijke trainingen volgen in een online leeromgeving. Dat deed ook Maikel, een van de commercieel servicemedewerkers van Lavans. “Ik heb inmiddels drie opleidingen gedaan,” vertelt hij. “Ik heb daar veel nuttige dingen uitgehaald die ik toepas in dagelijkse werkzaamheden. Het belangrijkste wat ik geleerd heb? Dat ik beter kijk en luister naar de klanten.”