KioSoft Laundry-app bereikt 3 miljoen gebruikers: 20% omzetstijging

De pandemie heeft de overgang naar mobiel betalen en het gebruik van contant alternatieven gestimuleerd. Dit laatste vooral als gevolg van regelmatige storingen in de muntvoorraad. In 2017 merkte Kio Soft – een in de VS gevestigd technologiebedrijf in de betalings- en textielreiniging industrie in 35 landen – dat consumenten steeds meer afhankelijk zijn van hun mobiele telefoons voor het uitvoeren van dagelijkse taken. Daarom ontwikkelde het bedrijf een app-oplossing in de textielreinigingsmarkt.

CleanPay Mobile is beschikbaar op zowel Android als iOS en stelt gebruikers in staat om binnen een paar klikken geld te betalen, de beschikbaarheid van machines te bekijken, machines te starten en geld te laten restitueren. Daarnaast levert de app real-time informatie, zodat klanten weten wanneer ze terug moeten naar de wasserette. De app biedt eigenaren van wasserettes de mogelijkheid om hun klantgegevens te verkrijgen en behouden, toegang te krijgen tot het cloud-gebaseerde rapportage- en beheersysteem van KioSoft en de app te merken. Daarnaast biedt de app extra technologie voor flexibele betalingsmogelijkheden, zoals bij kiosken waar betalen met een wasserette kaart en automaat mogelijk is.

Het bedrijf meldt dat operators door het app-gebruik een toename van meer dan 20 procent in netto nieuwe inkomsten zien en een daling van 10 procent in operationele kosten.

Scroll naar boven