Onder de vlag NETEX Visie en Beleid vond woensdag 20 oktober jl. de derde sessie plaats. Met als titel “Duurzaamheid – Marktverruiming – Retail Verdienmodellen”. De bijeenkomst werd geopend door Rudolf Vendrig, directeur van Vendrig IJsselstein. Het bedrijf bestaat inmiddels “60 plus 1 jaar” en is als familiebedrijf uitgegroeid van poetsdoekenwasserij tot textielservicebedrijf voor de industriële sector. Natuurlijk werden de gasten ook rondgeleid door het bedrijf.
Daarna lieten de overzeese gasten Diana Vollmer (USA) en Christopher White (USA) zien dat er allerlei kansen liggen om nieuwe omzet aan te boren. Bij bestaande en nieuwe klanten. Via de traditionele weg of digitaal. Dat het Internet steeds breder wordt ingezet liet Arthur Linssen zien; zelfs bij een gewone doorsnee snackbar kun je online een broodje hamburger bestellen. Leon Wennekes (TextileCare Research) deed verslag van een pilotproject in Amsterdam. Het doel was vooral om te onderzoeken waar mensen drempels zien om de was de deur uit te willen doen. En hoe de inzet van een E-bike-bakfiets en logistiek optimaal ingezet kunnen worden. Het onderzoek levert interessante conclusies waarmee toekomstig beleid voor de sector verder vorm kan worden gegeven.
Op zaterdag 13 november a.s. worden de conclusies van de drie inspiratiesessies gepresenteerd!