Geschilbeslechting in het buitenland

Ook in de ons omliggende landen is de nodige aandacht voor het oplossen van klachten tussen consumenten en stomerijen. Als we de verschillende klachtenregelingen bekijken, zien we dat ieder land hierop zijn eigen visie heeft.Zo heeft Duitsland bijvoorbeeld een arbitragecommissie opgericht met onafhankelijk deskundigen die enigszins vergelijkbaar is met onze NETEXCARE geschillenregeling. In België werkt men met een geschillencommissie die sterke gelijkenissen vertoont met de Geschillencommissie Textielreiniging zoals die tot 1 januari 2013 bestond. Ook in Frankrijk is de nodige aandacht voor het oplossen van klachten. Wat daarbij opvalt is dat wordt uitgegaan van standaard waarden en een voor de consument ruime regeling van de afschrijving. Uiteraard is NETEXCARE geïnteresseerd in de klachtenregelingen die omliggende landen hanteren en zullen we onze eigen regeling tegen deze achtergrond regelmatig kritisch bekijken. Zo zorgen we ervoor dat we u optimaal van dienst kunnen zijn!

Scroll naar boven