Gast- en klantbeleving: “Veranderende behoeften vragen om nieuwe oplossingen”.

Hoe ziet gast- en klant beleving eruit in de toekomst? Wat is de rol van hygiëne? Die vragen hielden niet alleen schoonmaakbedrijf Hago bezig, maar zullen ook andere branches – en dus ook onze branche – voor andere en nieuwe uitdagingen blijven stellen.

Een deel van de klant beleving zal altijd hetzelfde blijven: een warm welkom, een klantvriendelijke manier van werken, een representatieve uitstraling en een schone en nette omgeving met goede faciliteiten. Wat wel verandert, is de manier waarop mensen hun vrije tijd invullen en hoe ze willen dat jouw bedrijf inspeelt op hun wensen en eisen, bleek uit onderzoek van het schoonmaakbedrijf.Een voorbeeld is dat ook de textielverzorgingssector te maken heeft met de vervagende grenzen tussen werk en vrije tijd – Bleisure. Corona heeft deze trend versneld en geintensiveerd. Dit kan o.a. de behoefte aan textielverzorging veranderen. 

Ook blijkt uit het onderzoek dat hygiëne nog nooit zo’n prominente rol heeft gespeeld. Geur, ruimtelijke indeling en kleur, oppervlakte en ook de zichtbaarheid en het voorkomen van medewerkers, bepalen de door gebruikers waargenomen mate van reinheid van de omgeving.

Scroll naar boven