Dobbi & Stomerij.nl gaan samenwerking.

Vanaf 1 november zullen 900 Stomerij.nl winkelservicepunten bij onder andere SPAR, Plus en Albert Heijn doorgaan als Dobbi servicepunt. Dobbi is momenteel met meer dan 850 servicepunten actief bij onder andere JUMBO, Poiesz en op diverse PostNL Retail punten. Door de samenwerking ontstaat het grootste en meest duurzame stomerijservice- & kledingreparatieplatform van Nederland. Dobbi sorteert hierbij voor op de transitie naar circulair textiel. Kleding wordt nog vaak weggegooid omdat er een vlek in zit of omdat deze kapot is en dat moet veranderen. 

Marktleider in Nederland

Door de samenwerking kunnen kleding en schoenen ingeleverd worden bij de (service)balie van meer dan 1750 aangesloten winkels. De reiniging en reparatie wordt uitgevoerd door de beste stomerijen van Nederland. Stomerij.nl heeft zijn reinigingslocaties de afgelopen jaren volledig gemoderniseerd en verduurzaamd. De orders worden door PostNL opgehaald en teruggebracht in de winkel. Doordat PostNL al dagelijks in of nabij deze winkels komt worden duizenden ritten per week en dus CO2-uitstoot bespaard.

 

Circulair textiel

De kledingindustrie is een van de meest vervuilende industrieën ter wereld. “Kleding wordt vaak weggegooid omdat er een vlek in zit of omdat deze kapot is en dat moet veranderen. Met 1750+ servicepunten in Nederland maakt Dobbi professionele reiniging en reparatie van kleding en schoenen voor iedereen bereikbaar.” aldus Maurits Tiethoff en Ruben van Pelt, oprichters van Dobbi. Een belangrijke ontwikkeling voor de kledingindustrie komt in 2023 wanneer er via een UPV-regelgeving een verwijderingsbijdrage op textiel wordt ingevoerd. De doelstelling van deze Europese UPV-regelgeving is het realiseren van een circulaire textielketen in 2050. “Als marktleider in Nederland gaan wij ons inzetten voor het verlengen van de levensduur van kleding en schoenen want dit is een belangrijk onderdeel van de circulaire textielketen”.

Scroll naar boven