De eerste 12 maanden van het nieuwe bedrijf waren een ongelooflijk avontuur waarin meer dan 2000 klanten werden verwelkomd en meer dan 25.000 kledingstukken verwerkt werden. Stap voor stap ondersteunt Fornet meer klanten om hun garderobe een langere levensduur te geven. In detail: van alle kledingstukken die binnenkwamen werd met succes meer dan 7500 bevlekte items schoongemaakt en meer dan 800 kledingstukken gerepareerd. Volgens het Handbook of Life Cycle Assessment of Textiles komt dit neer op een CO2-besparing van 45.405 kg.
Fornet bedankt al hun klanten, partners, leveranciers en natuurlijk het geweldige team om dit allemaal mogelijk te maken.
De volgende stappen die op de planning staan zijn:
1. Het installeren van nieuwe machines om de toenemende vraag naar ‘wash & fold’ te verwerken. Met deze service besteden de klanten het vervelende wekelijkse waswerk van het wassen, drogen en vouwen van hun dagelijkse kleding uit. Deze innovatieve service vertegenwoordigde al 20% van de omzet in het eerste jaar.
2. Het openen van een nieuwe winkel in Amsterdam. Met het succes van de eerste winkel in een zakenwijk kan er gestart worden met het verkennen van nieuwe locaties in Amsterdam.
3. Lanceren van een franchisevoorstel. Aangezien Fornet een merk is waarvan 79% van de meer dan 1900 winkels een franchiserelatie heeft, is men van plan om ook (inter)nationale franchising te starten.